[ Zpět na přehled ]

Kokořínsko a Kukačky

30.-31.7.2016

Po návratu z turbovandru mě čekal stadardní procedura - vybali - zabalit. Tentokrát Klárka s Petříkem zůstávají doma a já pokračuju na Korkas, kde mám spicha s Honzou autíčkem a jeho synem Tomáškem.

Sraz máme na parkovišti pod Pokličkami a protože jsme tu brzy, táhne mě Jirka ještě nahoru po schodech. Po Autíčkově příjezdu přebalujeme batohy a jdeme na Soví ráj, kterýžto převis je nedaleko, nedá se z něj spadnout a osvědčil se při dětském vandru s Pečbuřty.

Večer je klidný - děti šťourají v ohni, lezou po skalách a pak jdeme všichni na výzvědy k Bororu. A jdeme "krleš" přímo přes protější hřeben, aby se děti ještě víc unavili.

V sobotu ráno - světe div se, Jirka nevstává první, ale vyspává až do osmi. Pak snídáme, balíme a provádíme přesunpod rozhlednu na nedaleké Vrátenské hoře. Kluci jsou nadšení, počítají schody a pak jim kupuju nanuka.

Otázku, kam dál řešíme nápadem vyrazit na Kukaččí skály. Já doufám, že během přesunu Jirka usne v autě, což se nepodaří, ale v Oknech jsou u hospody houpačky, takže to není tak špatný jak to mohlo být. Dáváme kafe, děti zatím řádí a pak jdeme přes nádraží do skal.

Kukaččí skály se vyznačují tím, že tu není vůbec žádná voda, vede skrz ně železnice a je tu neuvěřitelně moc borůvek. Od dob, kdy jsem tu byl naposledy trošku povyrostl les, takže mírně bloudíme, ale nakonec nacházíme správnou rokli a v něm Sodomku, na které je ovšem usídlen bezdomovec hrající si na trampa. Říká ať tam klidně zůstanem, ale to by asi nešlo, tak pokračujem na hřeben, kde objevujeme drobný, mírně zabydlený převis s výhledem přímo na železnici. Bohužel je pod ním paseka, ale díky tomu zase máme přehled, po které ze skal zrovna lezou oba kluci.

Je strašlivý vedro, takže ležíme, koukáme na vlaky a oheň děláme až krátcre před setměním, když se vracíme z procházky po okolí.

V neděli ráno se nebe trošku mračí - původně chceme vylézt na Bezděz, ale po nakouknutí na meteoradar, co se na nás žene za pohromu, rychle balíme a vracíme se do Oken. A fakt začíná lejt a prší celej zbytek dne. Škoda.